sarapumankarlsson

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

long time ago

Av Sara Puman Karlsson - 21 oktober 2011 13:12

nu var det ett bra tag sen jag satte mig här känner jag !

men ibland räcker tiden verkligen inte till...

vad har inträffat ?

jo , ganska mycket !
nu har jag blivit riktig hudik bo med min underbara sambo erik :) lägenheten är utflyttad å städad och nu kan nästa stackars krake flytta in där (OM någon nu vill). skolan har rullat igång med en sju helveteiskt tempo ... en avslutad praktik på fyra veckor blev avklarad förra veckan å nu back in school... inte taggad eftersom mina ben inte vill sitta kvar vid bordet och mina öron inte hänger med under alla långa genomgångar... suck .. nu är det faktiskt inte länge kvar... studentmössa å allt ska betalas så man lära ju orka med dessa månader som återstår av tiden vid skolbänken...

när man ändå tänker närmare så känns det sjukt... om ett år kanske jag har ett jobb , har min ledighet där på sommaren någon gång , söker ett hus ... ja ... allt de där som ska ingå i det vuxna livet som man aldrig trott ska hända en själv...

man kommer tappa kontakten med gamla skolvänner, vissa har man kvar och samtidigt lära känna nya människor som ska passa in i "de vuxnas värld"..

hur flux kommer nästa krav, barn! ibland känns de så himla lockande, man bara längtar ! andra stunden känner man hur död man kommer vara på nätterna och tanken att ens vänner försvinner allt mer och mer bara för man har ett barn att ta hand om... ja... de där får ligga på hyllan i några år till!

ne... nu tycker jag att jag noijar upp mig själv ganska saftigt!


vad händer i nutiden då ?


jo... jobb har jag fått :D som personlig assistent i forsa vilket är underbart! det var mycket därför jag sökte till barn och fritid för att pers. ssist. va ett av min "mål jobb" dirrekt efter gymnasiet. MEN nu fick jag världens guld läge att både kunna jobba och plugga :)


sen har det förökat sig i våran familj...


ja ni hörde rätt ! vårat lilla förök i familjen heter Rutan :) en underbar röttman(75 pr dobb å 25 pr rott) tik på nå måndader som förgyller mitt å eriks härliga liv :) har med henne överallt å hon älskar människan som jag är assistent åt! går att ha med sig överallt, krånglar aldrig och är lättlärd :) vilken underbar dogge säger jag bara! ha saknat att jobba med hund så sjukt mycket så nu är jag igång igen :) mitt sikte är att börja i rally lydnad å agility kanske :) sååå sjukt kul !


 

här är våra´n underbara Rutan när hon och jag var ute och körde lite träning och bus :)


nej gott folk :) nu ska jag städa lite och längta efter min underbara man som jag snart får träffa :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Puman Karlsson - 5 mars 2013 18:31

" Kod för att importera min blogg till Nattstad: 5711138759 " ...

Av Sara Puman Karlsson - 4 november 2011 11:40

om någon enstaka timme sätter man sig på bussen från jobbet å hem med galningen till hund man har :) ska leta maskerad kläder till min älskade med honom på stan sen ! sista minuten , check " för imorn då brakar helvetet lös när jag å min liga f...

Av Sara Puman Karlsson - 1 november 2011 10:40

oj oj oj vad jag är dålig på att skriva  !   nu är det alltså lov, så otroligt skönt ! mitt sista höstlov förevigt... mitt ena stora hjärta jobbar just nu, duktiga han! mitt andra lilla hjärta ligger på balkongen å steker... dock har hon int...

Av Sara Puman Karlsson - 23 oktober 2011 19:59

Vår lilla gulle fia Rutan :)                               Såhär blev man på årets skolkort :)         ...

Av Sara Puman Karlsson - 16 augusti 2011 10:08


hipp hipp hurra, idag äre min födelsedaaa!   riktigt grå dag.. såklart när jag fyller år... fixat tvätt lite fort... ska träffa min älskade sara tjärnlind vid två tiden å ta en kalas fika ! sen kommer väl min prins å hämtar mig med sin vita...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards